czwartek, 15 stycznia 2015

Stara walizka jak nowa

Przedstawiam Wam odnowioną przeze mnie, starą, tekturową walizkę. Szukałam od dawna takiej na olx, aż w rezultacie koleżanka mamy pochwaliła się, że trzyma w takiej płyty winylowe :)
Pomimo, że odnowienie walizki zajęło mi bardzo dużo czasu, to myślę, że się udało!



A tak wyglądała przed spotkaniem ze mną. Naprawdę lubię takie wyzwania!
 
Z zewnątrz walizkę dokładnie powycierałam mokrą szmatką, a papier, którym była wyklejona w środku, zeskrobałam szpachelką.
Następnie z zewnątrz pomalowałam walizkę szarą farbą akrylową firmy Flugger.

 Kiedy szara farba wyschła, "suchym pędzlem" pomalowałam całość na biało farbą DULUX.
Chciałam, aby bez szlifowania było widać, że pod spodem była szara farba.
 
Transfery zrobiłam przy użyciu kleju MAGIC. Posmarowałam klejem powierzchnię walizki oraz wydruk do transferu w odbiciu lustrzanym. Przy pomocy koszulki na dokumenty przykleiłam kartkę do kleju na walizce i wygładziłam nierówności. Później poszłam spać.
 
Nazajutrz pozostało mi tylko kulanie papieru z transferu i naklejenie róż z serwetek - także klejem MAGIC.
Ale byłoby zbyt pięknie. Wypełnienie walizki nadal budziło grozę.
Na szczęście zamawiałam na All dla Wiktorii upragnioną tapetę w sowy, więc znalazłam u sprzedawcy tanią tapetę w kremową kratkę. Nie wiem, jakie Wy macie doświadczenie w tej kwestii, ale dla mnie tapeta do wyłożenia walizki okazała się strzałem w dziesiątkę. Dobrze się zaginała i dostosowywała do powierzchni, szybko się przykleiła klejem MAGIC. Dzięki umiejętnościom z dzieciństwa w składaniu papieru, tj. ORIGAMI, mogłam wyłożyć np. dół jednym kawałkiem tapety. Wystarczyło odpowiednio pozaginać boki i zrobić zakładki :)
 Na zewnątrz trzykrotne lakierowanie lakierem Flugger półmat i gotowe!
I już się nadaje, żeby jechać w podróż dookoła świata!

3 komentarze :

  1. Cudna walizka...własnie na Allegro zamówiłam podobną...w podobnie opłakanym stanie;-))
    jako,że równiez lubie wyzwania....postaram sie o nią zawalczyć;-)) Sama jestem ciekawa - z jakim skutkiem????
    pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja mam takie dwie z dzieciństwa i nie wiem jak się za nie zabrać chciałam chłopakom zrobić pamiątki i jedną obkleić rowerami-rowerzyście, a drugiemu parkami street workout - gimnastyka freestyle, a nie mam pojęcia od czego zacząć? :( mogłabym im tam powsadzać ich rysunki z dzieciństwa liściki fotki. Tak mi się marzy:) Czytam jak to zrobiłaś i aż zazdroszczę umiejętności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Transfery zrobiłam przy użyciu kleju MAGIC. Posmarowałam klejem powierzchnię walizki oraz wydruk do transferu w odbiciu lustrzanym. Przy pomocy koszulki na dokumenty przykleiłam kartkę do kleju na walizce i wygładziłam nierówności.zazdroszcze umiejetnosci, ale za bardzo nie rozumiem jak zrobic te róze?

    OdpowiedzUsuń